hel.fi - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Frank, Paul en Peter - WaarBenJij.nu hel.fi - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Frank, Paul en Peter - WaarBenJij.nu

hel.fi

Door: Paul en Peter

Blijf op de hoogte en volg Frank, Paul en Peter

24 Juni 2011 | Finland, Helsinki

Vandaag is het midzomerdag. Een nationale feestdag in Finland. Dat betekent dat de Finnen nergens te bekennen zijn.
Concreter, vandaag waren alle musea dicht en de winkels sloten om 12 uur 's middags. We hadden beter voorwerk moeten verrichten. De website van Helsinki is immers www.hel.fi.
Waar bij een Nederlandse feestdag het hele centrum van de (hoofd)stad bruist, is het hier een dooie boel.
Gelukkig scheen de zon en konden we een boot nemen naar een fort-eiland in de Baltische zee. Hier hebben we genoten van de zon.
Voor morgen staat er weer een boottocht op het programma. Dat wordt een dure reis, want het is midzomer (zonder feesten) dus dat betekent dat er morgenochtend geen OV is en we met de taksi naar de haven "mogen" reizen.

• 24 Juni 2011 - 19:30

Wim Hamers:

Ja, dat is nou jammer: Die Finnen vieren dus overdag geen feest. Ik denk dat jullie je meer op de avonduren moeten richten. Dan gaan ze pas echt uit hun dak, schat ik zo in. Midzomer betekent nl vooral dat het nauwelijks donker wordt en dat vinden die Finnen erg apart. Dus ze gaan er pas 's avonds op uit !?!
    De stijl van de verslagen tot nu toe bevalt mij wel: Spreekt wel aan die ingehouden humor !!
    Nou, goede reis en wat mooi weer voor jullie.
    Hier in NL wordt het begin volgende week maar liefst > 30 graden C, zegt Erwin Krol. Hoe dan ook, maar slechts van korte duur....!
    groeten.
    Pa van Paul