Hermitage en Peterhof - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Frank, Paul en Peter - WaarBenJij.nu Hermitage en Peterhof - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Frank, Paul en Peter - WaarBenJij.nu

Hermitage en Peterhof

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Frank, Paul en Peter

29 Juni 2011 | Rusland, Moskou

Na een avondje wennen aan de grote stad (4e van Europa), was het op dinsdagochtend tijd om naar de Hermitage te gaan. Peter scoorde 2 punten voor de Zwarte trui (de zognaamde Maxiem Verhagen-trui; alles doen om er zelf beter van te worden, ook als anderen er onder lijden.)
Punt 1 was voor verslapen, punt 2 voor het feit dat we daardoor stipt half 11 (openingstijd) in de rij stonden voor de Hermitage. Na anderhalf uur wachten, bleek een medewerkerskaart van de UT prima dienst te doen als studentenkaart en kon iedereen gratis naar binnen.
Ruim 6 uur spendeerden we in het museum, wat ongeveer genoeg was om het hele museum te zien. Het is veel kleiner dan het Britisch museum of het Louvre en de echt grote kunstwerken waren ook niet te spotten. Wel is de Hermitage een schitterend gebouw.

woensdag was het tijd om naar de Peterhof te gaan, een verandering van plan, want de geplande activiteiten waren dicht.
Met studentenkorting konden we alledrie goedkoop met de vleugelboot naar Peterhof. De 40km waren binnen een half uur afgelegd met deze snelle boot.
Peterhof zelf is een mooie tuin bij het buitenverblijf van de Tsaar. Zeker de moeite van het bezoeken waard.

Peter

P.s. Ik heb ook een paar foto's bij de oude verslagen geplaatst.

• 29 Juni 2011 - 18:47

Marco Eerkes:

Ziet er goed uit jongens! Jullie hebben gisteren in Nederland een flink portie noodweer misgelopen!
    Veel plezier in het Russische!

• 30 Juni 2011 - 05:54

Patrick:

Ha Peter en co,
    Leuk om jullie verslagen te lezen! Die truc met de bibliotheekpas / videotheekkaart / ov-chip / whatever interessant uitziend document werkt inderdaad steeds beter naarmate je verder naar het oosten gaat ;)
    Groet,
    Patrick

• 30 Juni 2011 - 18:52

Wim Ha:

ja, jullie hebben best aardig weer daar in het verre oosten.
    zelf nog even in Brussel geweest en kan melden dat er een groot dancefeest in Jubelpark was. Ik mocht er met mijn maatkostuum niet in !
    mooie truc met die multipurpose UT kaart !! ze hebben kennelijk nog altijd veel respect voor de studerende intelligentsia .
    groeten
    wim

• 01 Juli 2011 - 22:17

Charlotte:

Hallo Frank, Paul en Peter!

Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Voor de drukke student ook lekker kort, maar krachtig. Al ben ik nu ook al benieuwd naar het horen van de uitgebreidere versie als jullie weer (veilig) thuis zijn. Zo te lezen vermaken jullie je goed en zijn jullie de streken nog niet afgeleerd :)

Nog heel veel plezier de komende dagen.

Groetjes, Charlotte

• 02 Juli 2011 - 09:22

Ellen:

zozo 6 uur in het museum! haha knap hoor Paul ;)
    Verhalen klinken leuk, veel plezier nog!! En mooie foto's!

• 02 Juli 2011 - 18:11

Peter:

Het zijn niet eens de beste foto's. Ik maak de foto's standaard op 10MP, de foto's zijn dan alleen te groot voor deze website. Een aantal is per ongeluk kleiner en kan wel geupload worden, maar de keuze is klein. (Vanaf gisteren bewust een aantal foto's met 5MP gemaakt, die zouden moeten passen.